Wednesday 13 June 2007

お(o bé 大) GORBI 様!!!

Havia retrobat el meu Casiotone (encara funciona!) i els llibres sobre la Perestroika escrits per en Gorbi (O-Gorbi-sama....o bé Oo-Gorbi-sama) romanien per un estant de la meva habitació, propers a llibres de haiku, novel·les de Christa Wolf i un parell de llibres d’en Murakami Haruki (reiteraré que no m’agrada, però em segueixen els seus llibres). Coses que romanen...però entre elles no està la lletra sencera d’aquella obra mestra que Lena et moi vam composar (i interpretar) en honor a la perestroika...quan tindríem cosa de 7 ò 8 ò 9 anys (no era gaire més normal jugar a fer amoníac amb el meu joc de química --...microcheminova!!!!, que és a sota del sofà d’aquesta habitació-- o jugar a farmacèutiques). Els llibres eren part de la coreografia. Quin art. En Gorbi era una entitat abstracta i la perestroika no ho podia ser menys. I els soviètics i russos em queien bé....ai...pobrissons als dibuixos i sèries de temps de guerra freda que eren els dolents...o estranys, com els soviètics d’un capítol de MacGyver que vaig veure reposat. D’una banda els dibuixos de les nordamèriques....i d’altra banda, les coses japoneses estil Aldea del Arce, Juana y Sergio, La Panda de Julia....i tot això convivia amb la idea d’un Gorbi abstracte. Ai...O-Gorbi-sama a la teva datxa!! Els infants d’avui dia de No-rússia ja no tenen una entitat abstracta...en Putin fa por i no és ni perestròiquic ni glasnostià...pfff....pots comptar que la mainada li dediqui cançons...no eh!... A més ja no és temps gloriós per als teclats Casio....Els infants ja no entren en trance escoltant les melodies d’acompanyament...o el so de les tecles seguint escales musicals no-piano...uaaa!!! ocarina!!! I el sitar enllaunat??? I el so “insect”?? Com a bona criatura made in Japan alguns dels sons (no fidels al so original) eren: wadaiko, shamisen, koto.. Gran errada que no hi hagués l'opció sons de bol tibetà. Ai...tot comporta conseqüències. I de la cosa oriental+ la cosa guerra-freda...voilà el meu interès per la cosa centreasiàtica i els mongols. Urtxulun baiguulalt + il tod!!!...perestroika i glasnost en mongol. Ua!...i accepto Batmönkh com a nom de grup de death metal.

No comments: